Wil jij graag Adwords uitbesteden?

Adwords uitbesteden doe je bij een echte specialist, marketing bureau of inbound ervaringsdeskundige. Je kan het ook zelf doen als je het zou willen, Maar wat zijn nu de verschillen? Tegenwoordig zijn er veel marketeers die Google certificaten en marketing diploma’s hebben gehaald. In deze blog geven we je meer informatie over de verschillende marketeers die dezelfde service aanbieden. 

Google en marketing certificaten. 

Je kan niet naar school gaan om kennis te vergaren over Adwords uitbesteden. Het is wel mogelijk om diverse cursussen en lessen te volgen over de Google omgeving en beste manier om je budget te verspreiden. Bedrijven als Google zelf, Hubspot, Lynda (Linkedin) bieden trainingen aan waarin ze je kennis en ervaring testen. Daarnaast geven ze op globaal gebied les over wat je het best zou kunnen doen als jet het niet weet. De Google certificaten zijn de populairste en ook wel meest handige om naar te vragen. De cursussen en lessen bieden ze dan ook gratis aan. 

Online marketing junior

Na het behalen van de marketing diploma’s, Google certificaten en andere relevante certificaten moet je weten dat je er nog niet bent! Als het gaat om Adwords uitbesteden heb je echt wel de benodigde kennis en praktijkervaring nodig. Door zo een cursus te hebben gevolgd en te zeggen dat je gespecialiseerd bent in advertenties beheren wil niet betekenen dat je weet wat wel en wat niet werkt. De Google omgeving waar je je in verkeert als je advertenties wilt maken verandert constant en er moet wel echt iemand bij zijn die het up to date houd en zich er graag in wilt verdiepen. Tegenwoordig zijn er veel goeroes die vertellen het beste beentje met je voor te hebben, maar in werkelijkheid niet zeker weten wat ze precies doen. Testen, meten en weten is natuurlijk niet erg! Het moet dan ook natuurlijk wel passen bij jouw bedrijf. Als je het niet erg vind om €300 of meer in jezelf of een beginner te investeren zodat iemand met jouw geld kan spelen is dat natuurlijk je eigen keus. 

Kiezen voor een ervaringsdeskundige / marketingbureau

Kiezen voor iemand die minder verstand heeft kan je zien als een investering. Door Adwords uitbesteden aan een specialist ben je in de altijd verzekerd van resultaat. Een specialist of marketing bureau heeft wellicht ook een portfolio klaar waarin ze je kunnen laten zien voor welke klanten ze wat resultaat hebben geleverd. Mocht het zijn dat je een kapper bent en de bureau / specialist heeft in zijn portfolio veel samengewerkt met kappers. Dan kan je vragen naar de resultaten. Wellicht mogen ze je niet laten zien en vertellen wat ze precies hebben gedaan. Maar door simpelweg vanaf je eigen computer of telefoon te zoeken naar zoekwoorden die interessant zijn voor de kapper. Kan je zien hoe hoog die scoort in Google. Als de partij direct boven aankomt weet je dat het de juiste persoon is om mee samen te werken. Adwords uitbesteden doe je verstandig!