Content Marketing versus Traditionele Reclame

Hier is de evolutionaire pad achter de gemoderniseerde vorm van marketing die het meest succesvol is vandaag. Verkopen werkt niet meer (ook wel traditionele reclame). Waarom? Traditionele reclame richt zich op het duwen van berichten bij de consument om ze te kopen. Het is storend, belemmerend en opdringerig. Het schreeuwt: “Hé, kijk naar mij!” terwijl hij met zijn armen zwaait. U proberen oogcontact te vermijden, maar traditionele advertenties zijn persistent.

U weet hoe traditionele advertenties eruit zien omdat u er elke dag mee gebombardeerd wordt. Denk aan tv reclames, borden, tijdschriftadvertenties, radio advertenties en advertenties voor webbanners.

Advertenties kunnen nog steeds werken op sommige strategische plaatsen.Maar internetgebruikers kunnen deze gewoon wegklikken als ze deze niet willen zien.

U weet het, ik weet het, iedereen weet het. Advertenties zijn vervelend. En, ze zijn niet de manier meer waarop consumenten willen leren over nieuwe producten. In plaats van dat bedrijven zich in het gezicht van de consument duwen, moeten ze een andere, zachtere benadering kiezen.

Contentmarketing is precies dat.

Merken en marketeers die content marketing gebruiken publiceren inhoud die hun doelgroep nieuwsgierig maakt. Met een aantal handige trucs, zoals een SEO Quickscan, kunnen marketeers de doelen vinden die potentiële klanten hun interesse wekken en waardoor het niet in het gezicht van de consument wordt gedrukt. Als de potentiële klanten iets nuttigs uit de inhoud kunnen halen, blijven ze terugkomen voor meer.

Tot slot kunnen consumenten organisch met het merk communiceren en hun inhoud delen op sociale media. Hierbij is er vertrouwen gesmeed en is er autoriteit is gevestigd. Er gebeuren meer verbindingen. Deze trouwe volgers kunnen dan worden omgezet in leads en sales – natuurlijk. Al het bovenstaande gebeurt met een focus op het geven van waarde aan de gebruiker. Help gebruikers – biedt ze waarde en ze zullen u in ruil daarvoor belonen.

Dat is wat internet marketing / content marketing is als kern.

Bron: https://www.reputatiefabriek.nl/