Chatbot

Leren door middel van een geautomatiseerde gesprekspartner.

Tegenwoordig leren veel kinderen online. Dit doen ze op de computer of tablet. Studeren, het schrijven van samenvattingen of het maken van een toets. Er staat genoeg informatie op het internet en zelfs de boeken kunnen ze online vinden. Daar naast heb je ook websites die richting het studeren gaan, waar je je samenvattingen kan plaatsen of kopen. Wat is er nou handiger dan een bot die je helpt met het vinden van de juiste pagina of samenvatting?

Hoe werkt een geautomatiseerde gesprekspartner?

Een geautomatiseerde gesprekspartner wordt ook wel een chatbot genoemd. Een chatbot kan je zelf maken of laten maken. Hoe je de bot hierbij form wilt geven is geheel aan jou zelf. Bijvoorbeeld in de taal, media en communicatie wereld kan een chatbot een leuke toevoeging zijn. Kinderen leren graag online en zijn ook veel online tegenwoordig. Een chatbot kan je helpen met het vinden van de juiste pagina’s of informatie door heel makkelijk je vraag uit te typen. Dit scheelt je veel tijd en zoeken op het internet. De chatbot verwijst je door naar de juiste informatie en de website pagina. Door hier op te klikken wordt je direct doorgestuurd.

De voor en na delen van een geautomatiseerde gesprekspartner.

Alles heeft natuurlijk zijn voor én nadelen. De voordelen van een chatbot zijn bijvoorbeeld: Altijd beschikbaar, laagdrempelig contact, snel en het constant bijleren. De chatbot verzamelt met de tijd allemaal informatie van alle gesprekken die hij heeft gevoerd. Hierdoor wordt hij slimmer en nog beter! Wat de nadelen kunnen zijn: De bot kan wellicht je vraag niet herkennen omdat hij de spelling niet kent en ze hebben geen emoties. Ze zullen dus nooit een sarcastische opmerking of bijvoorbeeld een grapje herkennen. Chatkracht is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van chatbots. Er wordt graag met je gekeken naar de mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *